Draakje in 3 dimensies

De hoofdpersoon van Dragu’s Spooky Adventure is Draakje. (In de Nederlandstalige versie heet het hoofdpersonage Draakje. In buitenlandse uitgaven heet het hoofdpersonage Dragu.) Aangezien het spel in drie dimensies zal worden gemaakt moet Draakje er vanuit alle hoeken goed uit zien. Om dit te bereiken is een techneut nodig die heel goed op basis van alle originele sketches van Sebastiaan de Kimpe een 3D weergave kan maken.

Yebbes Gamestudio gebruikt ruim 50 tekeningen van Sebastiaan de Kimpe om deze in 3D op te maken. Na velen honderden uren werk laten we hier wat sketches zien die zijn gebruikt, maar natuurlijk ook een work-in-progress 3D weergave van ons wel-geliefde Draakje!

Van Draakje zijn veel striptekeningen die we hebben gebruikt om tot een 3D model te komen. Nu we met 3D gaan werken krijgen we ineens een hele gereedschapskoffer vol tools die voor illustrator Sebastiaan de Kimpe niet bekend zijn. Denk aan het toevoegen van “vacht” aan een karakter wat tot de mogelijkheden behoort maar denk ook aan de anatomie die nu vast komt te liggen in 3D en waar je in een stripverhaal nog wel eens mee kan smokkelen.

Elk detail in zo’n 3D karakter wordt heel secuur afgewogen om naast vernieuwingen die mogelijk zijn en het experimenteren waard zijn toch ook zo veel mogelijk bij het vertrouwde Draakje te blijven. Denk aan plukjes vast of de navel van Draakje die zo typerend aan hem zijn dat je deze gewoon wilt behouden.

Na honderden uren werk is er al sprake van een herkenbaar Draakje in volledig 3D.